4 min29 januari 2021

Een dag met Effect's Marjolijn!

Ben jij ook benieuwd naar onze collega's? Dan hebben we goed nieuws! Eens in de twee weken nemen we je in onze stories op Instagram en Facebook een dag mee met onze collega's. Daarnaast publiceren we een een blog waarbij we onze collega's het hemd van het lijf vragen! Zo krijg je een uniek kijkje achter de schermen en leer je onze collega's (nog) beter kennen. Vandaag kijken we mee met Marjolijn, onze HR-Office Manager!

> Wie ben je en wat doe je binnen Effect?

Hoi! Ik ben Marjolijn Harperink en ben 26 jaar oud. Ik ben opgegroeid in Denekamp, maar ben inmiddels alweer 5 jaar woonachtig in het pittoreske Ootmarsum. Inmiddels werk ik met veel plezier zo’n 6,5 jaar bij Effect Personeelsdiensten. Binnen Effect ben ik werkzaam als HR-Office Manager, dit houd in dat ik verantwoordelijk ben, uiteraard samen met de toppers van mijn HR-team, voor de algehele personeelszaken zowel intern als extern.

> Wat doe je het liefst naast je werk?

Wat niet?! Ik houd erg van de natuur, dus kan genieten van een wandelingetje met de zon op mijn neus. Maar daarnaast vind ik het ook heerlijk om met vrienden of familie af te spreken voor een kaasje, worstje & wijntje. Ik ben graag sociaal in de weer, zo zit ik bijvoorbeeld ook bij de plaatselijke carnavalsvereniging en ben ik collecte coördinator voor de hersenstichting. Daarnaast ben ik ook de meest degelijke tante binnen Effect, zo zou je me thuis kunnen aantreffen achter de naaimachine of in mijn moestuin!

> Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Mijn gemiddelde werkdag ziet eruit als chaos. Niet alleen omdat mijn bureau niet opgeruimd is (oeps), maar ook omdat wij veel ad-hoc oplos zaken hebben. Als iemand bijvoorbeeld zijn loon niet heeft gekregen, moest dit zo snel mogelijk uitgezocht worden. Toch probeer ik wel een beetje structuur aan te houden. Zo starten we vaak met een klein overleg over wat er die dag in ons team moet gebeuren. Daarna gaan we aan de slag met meerdere administratieve personeelszaken. Dit kan variëren van het opstellen van arbeidscontracten, het uitzoeken van een ziekteproces, het verwerken van data, uren en opdrachten, het inlezen van nieuwe cao’s/ wet- en regelgeving tot aan het inregelen van studies.

Daarnaast probeer ik een wakend oog te zijn op de kosten en inkomsten bij Effect. Ook zou je kunnen zeggen dat ik vrij vaak in overleg zit. Zo overleg ik veel met de vestigingsmanager en andere teammanagers binnen Effect, probeer ik projecten op te zetten met onze moedermaatschappij Covebo (denk hierbij aan een 360* feedback systeem, cultuurhandboeken, POP’en etc.) of zit ik in overleg met onze partner Easyworx.

> Wat maakt werken als HR-Office Manager zo leuk?

Het leukste aan mijn werk zijn mijn collega’s. Klinkt vrij cliché, maar doordat je samen het beste van Effect probeert te maken, schept dit een ontzettende band. We kunnen goed lachen met elkaar, maar soms zijn we ook een keer goed boos op elkaar, maar dat kan en mag ook gewoon. We weten precies wat we aan elkaar hebben en bij wie we waarvoor terecht moeten, dat geeft een fijn en vertrouwd gevoel. Eigenlijk zijn we gewoon een soort mini-familie, helemaal nu in deze corona periode!  Ook heb ik veel vrijheid in mijn functie, waardoor ik bezig kan met nieuwe projecten en geen enkele werkdag hetzelfde is. Dat heb ik ook echt nodig, want ik hou enorm van een stuk afwisseling.

> Wat maakt Effect anders dan andere personeelsbemiddelingsbureaus?

Effect is one of a kind. Wie’j doot’t gewoon op’t Twents. Afspraak is afspraak, geen geleuter er omheen. Gewoon recht door zee! Ik denk dat dát en de korte lijnen Effect anders maakt dan een doorsnee uitzendbureau. We hoeven hier niet elke dag in een nette blouse of in een mantelpak te lopen, als we ons werk maar goed doen.  Ook denk ik dat het een pre is dat mensen relatief lang blijven werken binnen Effect, waardoor onze klanten niet elke keer een ander contactpersoon hebben, maar altijd een vertrouwd contactpersoon hebben (die ze vaak al jaren kennen!) waar ze op terug kunnen vallen.

> Wat is jouw fun-fact?

Euhm, wellicht een beetje te veel om op te noemen?! Ik laat altijd een laatste koude slok thee in mijn glas zitten (sorry Eva), ik kan meedoen met Mart en Jeffrey als het gaat om het produceren van decibellen op de vestiging. Ik zou je zo uit het niets kunnen vragen of het wel goed met je gaat?! Omdat ik graag wil dat iedereen goed in zijn of haar vel zit. Je kunt me wakker maken voor metworst óf kippenpootjes van de poelier die Eva soms voor mij meeneemt. Als je je administratie niet op orde hebt kan je een tirade verwachten. Ik weet (bijna) alle verjaardagen uit mijn hoofd en ik kan er slecht tegen kan als je ons HR – team de receptionistes of secretaresses noemt… Daarnaast ben ik er een van Harperink, dus ik ben óntzettend nieuwgierig. En dit brengt mij soms in bijzondere situaties, haha.

 

Benieuwd naar onze andere collega's? Houd dan onze Instagram en Facebook pagina's goed in de gaten!

Ook interessant!

Lees meer blogs uit deze categorie(ën).

Leer onze nieuwe werkkameraden kennen!

5 min31 oktober 2023

Leer onze nieuwe werkkameraden kennen!

4 min4 juli 2023

Leer onze nieuwe werkvrienden in Lichtenvoorde kennen!

3 min27 juni 2023